Sneller buikvet verbranden

Sneller buikvet verbranden

In dit artikel vindt u tips over blijvend buikvet verbranden. We vallen u daarbij niet lastig met nutteloze informatie over bijvoorbeeld minder eten of honderden buikspieroefeningen uitvoeren. U verdient namelijk de beste informatie en die kunt u hieronder lezen.

Buikvet verbranden gaat sneller met gezond voedingspatroon

Als uw voedingspatroon niet in orde is, kunt u nog zoveel dingen proberen, maar u zal niet slagen.

Vermijd bewerkte voedingsmiddelen

Voedingsmiddelen die in de fabriek verder bewerkt zijn, zijn niet gezond voor uw lichaam. Aan die bewerkte voedingsmiddelen zijn immers verschillende schadelijke stoffen toegevoegd. Dit doen fabrikanten voor een betere smaak en langere houdbaarheidsdatum. Enkele voorbeelden van bewerkte voedingsmiddelen zijn ontbijtkoek, frisdranken en muesli(repen). Om sneller resultaat te behalen, is het verstandig om voedingsmiddelen te eten die rechtstreeks uit de natuur komen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan appels, aardbeien, pinda’s, haring, makreel en kipfilet.

Eet dagelijks erg eiwitrijk

Eiwitrijke voedingsmiddelen zorgen voor een verhoogde verbranding. Dat komt doordat eiwitten moeilijk te verteren zijn. Daarom is het aan te raden om uw maaltijden en gezonde snacks eiwitrijk in te delen. Deel vanaf nu bijvoorbeeld voor ongeveer 60% van uw maaltijden in met eiwitten en voor ongeveer 40% met trage koolhydraten en onverzadigde vetten. Eiwitten kunt u halen uit onder andere kipfilet, kalkoenfilet, makreel, cashewnoten, walnoten en amandelen. Trage koolhydraten en onverzadigde vetten kunt u halen uit olijfolie, tomaat, wortels, spruiten, bietjes, appel en bananen.

Probeer dagelijks meer te eten

Het is verstandig dat u dagelijks meer gaat eten. Als u dat doet, krijg u namelijk een snellere stofwisseling. Hoe sneller de stofwisseling in uw lichaam is, hoe sneller vet wordt aangesproken voor verbranding. In de ochtend, ongeveer 20 minuten na het opstaan, start u de dag met een gezond stevig ontbijt. Weer 2 uur later neemt u een gezond tussendoortje. In de middag rond een uur of 12 à 13 neemt u de 2e grote maaltijd. Zo gaat u heel de dag door.

Start met slim sporten

Wanneer u begint met het aanpassen van uw voedingspatroon zult u sneller buikvet verbranden. Gaat u daarnaast ook nog eens slim sporten, dan zal het nog sneller gaan. Maar dan moet u wel echt slim sporten. Volg daarom de stappen hieronder voor succes.

Stap 1: voer regelmatig vet verbrandende oefeningen uit

Een vet verbrandende oefening is een oefening waarmee u spierweefsel op uw lichaam krijgt. Spierweefsel zorgt voor een verhoogde verbranding. Dat komt doordat het hersteld en gevoed moet worden. Een vet verbrandende oefening kunt u uitvoeren met lichaamsgewicht of losse gewichten. De push up is een voorbeeld van een hele goede vet verbrandende oefening.

Stap 2: half uur cardio na de training

Zodra u verschillende vet verbrandende oefeningen heeft uitgevoerd, is het verstandig om nog even een half uur of 20 minuten aan cardio te doen. Ga bijvoorbeeld buiten nog even wandelen, of loop de trap een aantal keer op en af.